diumenge, 30 de maig del 2010

cotxes elèctrics

El cotxe elèctric és la solució tecnològica que ofereix una resposta a aspectes com l'escalfament climàtic, la contaminació i el soroll urbà". Aquesta és una afirmació habitual entre aquells que defensen l'ús d'aquest tipus de vehicles per protegir l'ambient. IDAE ofereix alguna de les claus de la sostenibilitat dels cotxes elèctrics.
En primer lloc, l'informe apunta per una mera qüestió d'estalvi energètic. Els motors dels cotxes elèctrics tenen una eficiència que ronda el 75%, mentre que en el cas dels clàssics motors de combustió amb prou feines arriba al 20-25 per cent, ja que part de l'energia es perd en forma de calor.
Tot i així, cal considerar molts factors a l'hora de parlar d'eficiència energètica. En el cas dels cotxes elèctrics cal considerar tot el cicle, és a dir, des que es produeix l'electricitat fins que és consumida per el cotxe. En aquest cas els percentatges no són tan favorables al cotxe elèctric, ja que part de l'energia es perd durant la producció, transformació, transport i recàrrega de les bateries. En definitiva i de manera global, el rendiment dels vehicles elèctrics enfront dels vehicles tèrmics és d'un 29 enfront d'un 20 per cent.
Espanya és un país deficitari d'energia, és a dir, produïm menys energia de la que consumim, el que ens converteix en un país energèticament dependent. Com indiquen des del IDAE, "en reduir el consum de combustibles per al transport (100 per cent dependents de l'exterior) i passar a consumir electricitat, amb un grau de dependència inferior", es redueix també la dependència energètica.
L'energia elèctrica es genera segons les necessitats de consum dels usuaris. D'aquesta manera, no és estrany que durant el dia el consum d'energia abast dels valors més alts, mentre que a la nit els més baixos. D'imposar el model dels cotxes elèctrics la majoria es recargarían durant la nit, el que aplanaría la corba de consum elèctric. Això permetria "la introducció d'energies renovables a les hores de vall, especialment important en la producció eòlica", expliquen.
Basant-se en el mix de consum energètic del nostre país, l'IDAE afirma rotundament que "el cotxe elèctric redueix les emissions contaminants de CO2". A més, en no cremar els combustibles a les ciutats es redueix l'emissió d'altres gasos nocius com per exemple, els compostos de sofre i el nitrogen.
D'altra banda, els cotxes elèctrics són més silenciosos que els de motor de combustió.Referent a això, el que per alguns és un avantatge, per a altres no ho és, doncs vehicles massa silenciosos poden augmentar el nombre d'atropellaments en no intuir el vianant el perill i la proximitat del cotxe.
Totes aquestes característiques anteriors són en les que fonamentalment es basen la majoria dels organismes públics i privats internacionals per sostenir la necessitat de desenvolupament dels vehicles elèctrics. A això se suma, la immensa quantitat d'interessos polítics, estratègics i, sobretot, econòmics que mou aquest tipus d'indústria.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada